Sociom en andere zorg- en welzijnsorganisaties in Land van Cuijk werken samen om inwoners snel te helpen met zorg en welzijn vragen. Soms delen we gegevens voor onderzoek, maar uw privacy is altijd beschermd. Als u niet wilt dat uw gegevens voor onderzoek worden gebruikt, laat het ons weten via info@sociom.nl onder vermelding van ‘gegevensgebruik voor onderzoek’.
Kwijtschelding, toeslagen, bezwaarschrift; in Nederland zijn er ontzettend veel verschillende regelingen, wetten en voorzieningen. Maar wanneer heb je nou waar recht op? Onze sociaal raadslieden weten raad.
Wat kunnen sociaal raadslieden voor je doen
Heb je informatie of ondersteuning nodig op sociaaljuridisch gebied? Dan kun je terecht bij het Sociaal Raadsliedenwerk van Sociom. De sociaal raadslieden geven onafhankelijk advies voor alle inwoners van Land van Cuijk. Aan de dienstverlening zijn geen kosten verbonden.
In Nederland zijn er ontzettend veel verschillende regelingen, wetten en voorzieningen. Wij kijken waar jij recht op hebt en indien nodig ondersteunen wij bij het aanvragen van zaken. We adviseren, ondersteunen, bemiddelen en ondersteunen bij het schrijven van brieven, klachten en bezwaarschrift.
uitkeringen
geldzaken of schulden
Inkomen en voorzieningencheck
wonen
belasting en kwijtschelding
onderwijskosten en financiering
familierecht
consumentenzaken
vreemdelingenzaken
Invullen van papieren en formulieren
Contact met sociaal raadslieden
Wil je een afspraak inplannen neem dan op werkdagen contact met ons op. Je kunt de sociaal raadslieden bereiken via 0485-700 500 of via srw@sociom.nl.
Van dinsdag t/m donderdag is er tussen 09.00 en 10.00 uur telefonisch spreekuur.
Heb je een afspraak in Boxmeer, dan kun je ons vinden in de Weijer op de eerste verdieping (Raetsingel 1).
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.