Klachtenregeling

We hebben elke dag veel contact met inwoners en organisaties. Bij zoveel contacten kan er soms iets misgaan. Voor die gevallen heeft Sociom een klachtenregeling om je te helpen.

Eerst samen in gesprek

Heb je een klacht over onze dienstverlening en kom je er samen met de medewerker niet uit? Dan kun je contact opnemen met de leidinggevende van de betreffende medewerker. Stuur hiervoor een e-mail naar klachten@sociom.nl

Klacht indienen

Als deze bemiddeling niet slaagt, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de directie van Sociom via klachten@sociom.nl. De directie zal zo snel mogelijk een oplossing proberen te vinden. Lukt dat niet, dan kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke, externe klachtencommissie. Deze commissie geeft binnen twee maanden advies aan de directie. De directie bepaalt zijn standpunt aan de hand van dit advies, je hoort dit binnen een week.

Onafhankelijke klachtencommissie

Sociom is aangesloten bij de Onafhankelijke Klachtencommissie (OKC) van Zorg Inclusief. In hun stroomschema staat kort uitgelegd hoe de klachtenregeling werkt. In het reglement is dit verder uitgelegd in wat meer juridische taal. 

 

Deel deze pagina via